Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Ośrodek Pomocy Społecznej Węgorzyno

Regulamin Ośrodka Pomocy Społecznej


REGULAMIN ORGANIZACYJNY

OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W WĘGORZYNIE

Rozdział 1.

Postanowienia ogólne.

§ 1

Regulamin Organizacyjny Ośrodka Pomocy Społecznej w Węgorzynie określa szczegółową organizację pracy, zakres zadań, uprawnień i obowiązków pracowników zatrudnionych w Ośrodku.

§ 2

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

  1. gminie - oznacza to wspólnotę samorządową oraz terytorium Gminy Węgorzyno,

  2. ośrodku - oznacza to Ośrodek Pomocy Społecznej w Węgorzynie,

  3. kierowniku - oznacza to Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Węgorzynie,

  4. głównym księgowym - oznacza to Głównego księgowego Ośrodka Pomocy Społecznej w Węgorzynie,

  5. pracowniku - oznacza to osobę zatrudnioną w Ośrodku Pomocy Społecznej w Węgorzynie na podstawie umowy o prace,

  6. regulaminie - oznacza to niniejszy regulamin organizacyjny

§ 3

  1. Ośrodek jest jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego powołaną do realizacji zadań pomocy społecznej.

  2. Ośrodek realizuje zadania określone ustawą z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz.163/ oraz określone innymi ustawami w tym zadania własne gminy oraz zadania zlecone gminie zgodnie z upoważnieniami udzielonymi odpowiednio przez Wojewodę Zachodniopomorskiego, Radę Miejską w Węgorzynie i Burmistrza Węgorzyna.

  3. W celu realizacji zadań pomocy społecznej ośrodek współpracuje na zasadzie partnerstwa z samorządami lokalnymi, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, placówkami służby zdrowia, kościołami i związkami wyznaniowymi, zakładami pracy oraz osobami fizycznymi i prawnymi realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej.

§ 4

  1. Ośrodek jest samodzielną jednostką organizacyjną i budżetową.

  2. Teren działania ośrodka obejmuje Gminę Węgorzyno.

  3. Nadzór nad działalnością ośrodka sprawuje Burmistrz Węgorzyna.

§ 5

  1. Ośrodkiem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Kierownik.

  2. W przypadku nieobecności kierownika, ośrodkiem kieruje pracownik upoważniony przez kierownika.

  3. Kierownik sprawuje funkcję kierowniczą bezpośrednio oraz za pośrednictwem głównego księgowego.

§ 6

  1. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec kierownika ośrodka wykonuje Burmistrz Węgorzyna.

  2. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników ośrodka wykonuje kierownik.

Rozdział 2.

Struktura organizacyjna ośrodka.

§ 7

Strukturę organizacyjną ośrodka obrazuje schemat graficzny przedstawiony w załączniku nr 1 do regulaminu.

Rozdział 3.

Zakres działania, podział czynności i odpowiedzialności osób kierujących pracą ośrodka.

§ 8

Kierownik kieruje jednostką, odpowiada za działalność, realizację zadań ośrodka i reprezentuje go na zewnątrz. Do obowiązków kierownika należy w szczególności:

  1. Kierowanie ośrodkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  2. Reprezentowanie ośrodka we wszystkich sprawach dotyczących jego działalności.

  3. Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie udzielonego pełnomocnictwa w przedmiocie zadań zleconych gminie oraz zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym i fakultatywnym.

  4. Realizację zadań pomocy społecznej, tak w zakresie zadań zleconych gminie, zadań własnych gminy oraz własnych o charakterze obowiązkowym.

  5. Organizowanie działalności ośrodka.

  6. Opracowywanie projektów, planów, prognoz finansowych w zakresie potrzeb pomocy społecznej.

  7. Racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na wykonanie zadań wynikających z opracowanych planów.

  8. Kontrolowania stopnia realizacji zadań przez podległych pracowników.

  9. Podejmowanie innych decyzji należących do zadań ośrodka, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących z ośrodka.

  10. Współpraca z Komisjami Rady Miejskiej w Węgorzynie.

  11. Współdziałanie z istniejącymi na terenie gminy samorządami lokalnymi, instytucjami, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, kościołami i związkami wyznaniowymi, stowarzyszeniami o charakterze charytatywnym, fundacjami oraz osobami fizycznymi w realizacji zadań z pomocy społecznej.

  12. Składanie radzie gminy corocznych sprawozdań z działalności ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.

  13. Prawidłowa, zgodna z przepisami ośrodka polityka zatrudnieniowo-kadrowa.

  14. Odpowiedzialność materialna za powierzone mienie ośrodka.

§ 9

Główny księgowy kieruje całokształtem zagadnień finansowych ośrodka i jest odpowiedzialny za realizację tych zadań. Do obowiązków głównego księgowego należy:

  1. Prowadzenia rachunkowości jednostki.

  2. Wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi.

  3. Dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.

  4. Dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

  5. Organizowanie polityki księgowej i rachunkowości ośrodka.

  6. Kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz jego zmian.

  7. Składanie kontrasygnaty na dokumentach mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych.

  8. Opracowywanie zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu i ich analizy.

  9. Opracowywanie projektu budżetu oraz uchwał i zarządzeń z nim związanych.

  10. Nadzór nad prawidłowością sporządzania planów finansowych.

  11. Opracowywanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych.

  12. Współdziałanie z kierownikiem w opracowywaniu planów rzeczowo-finansowych działalności ośrodka.

  13. Przygotowywanie i opracowywanie sprawozdań finansowych.

  14. Sporządzanie analiz ekonomicznych z działalności ośrodka.

  15. Nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji ośrodka, a przeznaczonych na określone cele i zadania.

  16. Rozliczanie funduszu płac, nagród, świadczeń na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

  17. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, ustalanie wysokości odpisów amortyzacyjnych oraz salda pogotowia kasowego.

  18. Dekretowanie dokumentów księgowych.

  19. Prowadzenie kontroli finansowej w ośrodku.

  20. Współpraca w zakresie całokształtu zagadnień finansowych ośrodka ze skarbnikiem gminy.

  21. Główny księgowy ponosi odpowiedzialność za całokształt spraw finansowych ośrodka.

  22. Obsługa i nadzór finansowy nad realizowanymi przez ośrodek projektami współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Rozdział 4.

Zakres zadań, kompetencji i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych w ośrodku.

§ 10

  1. Do zadań i kompetencji pracowników socjalnych zatrudnionych w ośrodku należy:

  1. praca socjalna,

  2. dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,

  3. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyna trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań,

  4. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy,

  5. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,

  6. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,

  7. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,

  8. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiowa oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,

  9. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowywaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,

  10. w toku realizacji obowiązków wynikających z tego zakresu kierowanie się zasadami etyki zawodowej oraz zasadą dobra osób i rodzin, poszanowaniem ich godności i prawa tych osób do samostanowienia,

  11. przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę zgłaszających się po pomoc,

  12. udzielanie osobom zgłaszającym się po pomoc pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,

  13. zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,

  14. podnosić kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie,

  15. kompletowanie i prowadzenie dokumentacji osób korzystających z pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

  16. opracowywanie planów pomocy, w tym związanych z realizacją zadań określonych w kontrakcie socjalnym,

  17. przygotowywanie i opracowywanie materiałów informacyjnych w przedmiocie stanu rozpoznania potrzeb społecznych na terenie działania ośrodka,

  18. realizacja programów rządowych z zakresu pomocy społecznej,

  19. współpraca przy analizie i ocenie potrzeb społecznych w celu sporządzania bilansów potrzeb w zakresie pomocy społecznej,

  20. współpraca z kierownikiem w celu prawidłowej realizacji budżetu w zakresie świadczeń pomocy społecznej poprzez dokonywanie analiz realizacji planu,

  21. przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań w zakresie pomocy społecznej,

  22. przygotowywanie wzorów decyzji administracyjnych w przedmiocie realizacji świadczeń z zakresu pomocy społecznej,

  23. prowadzenie komputerowej bazy danych klientów pomocy społecznej w ośrodku i jej przetwarzanie dla potrzeb realizacji świadczeń,

  24. przyjmowanie wniosków i wywiadów środowiskowych oraz przetwarzanie ich w komputerowych programach obowiązujących w ośrodku,

  25. przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy społecznej i innych ustaw obowiązujących w ośrodku, jak również o umieszczenie podopiecznych w lokalnych placówkach opiekuńczych,

  26. przygotowywanie decyzji i organizowanie pogrzebów zmarłych z terenu gminy, którzy tego wymagają,

  27. prowadzenie dokumentacji spraw związanych z realizacją świadczeń ubezpieczonych podopiecznych ośrodka,

  28. sporządzanie list wypłat i niezbędnych dokumentów do ich realizacji przez dział księgowości,

  29. prowadzenie rejestru wydanych decyzji świadczeń z pomocy społecznej,

  30. przygotowywanie zaświadczeń klientów pomocy społecznej z zakresu pomocy społecznej,

  31. rozliczanie miesięczne obiadów, dzieci zakwalifikowanych do korzystania ze stołówki szkolnej,

  32. przestrzeganie terminowości realizacji świadczeń.

§ 11

Do zadań i kompetencji pracownika księgowości należy:

  1. prowadzenie rachunkowości ośrodka,

  2. księgowanie syntetyczne i analityczne ośrodka,

  3. uzgadnianie wyciągów bankowych, kont syntetycznych, analitycznych sald,

  4. sporządzanie zestawień obrotów i sald,

  5. wystawianie not księgowych,

  6. dekretowanie dokumentów księgowych,

  7. rozliczanie delegacji służbowych i pobranych zaliczek,

  8. rozliczanie inwestycji i księgowanie dokumentów,

  9. przyjmowanie depozytów, zabezpieczeń gwarancyjnych, wadiów i kaucji,

  10. prowadzenie ewidencji środków trwałych ośrodka,

  11. prowadzenie ewidencji pozostałych środków nietrwałych środka,

  12. prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,

  13. rozliczanie inwentaryzacji,

  14. okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,

  15. rozliczanie rachunków do umów zleceń i umów o dzieło - naliczanie i przekazywanie podatków, obciążeń ZUS i składek zdrowotnych,

  16. sporządzanie list płac pracowników ośrodka,

  17. rozliczanie ryczałtów samochodowych,

  18. sporządzanie przelewów dotyczących list płac oraz rozliczeń z kontrahentami,

  19. prowadzenie kartotek wynagrodzeń, kartotek wypłaconych zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, wychowawczych i świadczeń rehabilitacyjnych,

  20. obliczanie, rozliczanie i przekazywanie co miesiąc do ZUS składek na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, wypadkowe i chorobowe za ubezpieczonych oraz składek na fundusz pracy,

  21. sporządzanie comiesięcznych raportów rozliczeniowych ZUS DRA, RCA, RSA, RZA,

  22. sporządzanie comiesięcznych raportów imiennych RMUA o pobranych składkach na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dla pracowników,

  23. naliczanie i wypłacanie wynagrodzenia chorobowego, zasiłku chorobowego, zasiłku macierzyńskiego, zasiłku opiekuńczego, świadczenia rehabilitacyjnego,

  24. naliczanie i wypłata zasiłku z ubezpieczenia wypadkowego,

  25. wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do celów emerytalno-rentowych (ZUS Rp-7),

  26. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, ustalanie wysokości odpisów amortyzacyjnych oraz salda pogotowia kasowego,

§ 12

Do zadań i kompetencji pracownika świadczeń rodzinnych należy:

  1. analiza i ocena potrzeb w celu sporządzenia bilansów potrzeb w zakresie realizacji ustawy o świadczeń rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionych do alimentów,

  2. planowanie i realizacja budżetu w zakresie realizacji ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  3. przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań w zakresie ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  4. współpraca z kierownikiem i głównym księgowym w celu prawidłowej realizacji budżetu w zakresie realizacji ustawy o świadczeniach rodzinnych poprzez dokonywanie analiz realizacji planu,

  5. przygotowywanie wzorów wszelkich typów decyzji administracyjnych w przedmiocie realizacji ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  6. nadzór nad terminową realizacją ustawy o świadczeniach rodzinnych i oraz kontrolowanie stopnia realizacji,

  7. przyjmowanie wniosków oraz udzielanie informacji z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  8. kwalifikowanie wniosków o przyznanie świadczeń z zakresu ustawy o świadczeniach

  9. prowadzenie dokumentacji spraw związanych z realizacją ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  10. prowadzenie teczek decyzyjnych klientów,

  11. prowadzenie odpowiednich rejestrów dotyczących dokumentacji z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  12. prowadzenie komputerowej bazy danych osób ubiegających się o świadczenia z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz jej przetwarzanie dla potrzeb realizacji tych świadczeń,

  13. sporządzanie list wypłat i niezbędnych dokumentów do realizacji przez dział księgowości,

  14. miesięczne sporządzanie informacji niezbędnej do zapotrzebowania środków finansowych na realizację wypłat z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych,

  15. ustalanie wysokości środków finansowych na wypłatę świadczeń z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz kosztów związanych z obsługa tych świadczeń, niezbędnej do opracowania rocznego planu działalności ośrodka w tym zakresie.

§ 13

Do zadań i kompetencji pracownika do spraw dodatków mieszkaniowych należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami,

  2. przyjmowania wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i deklaracji o dochodach,

  3. kwalifikowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego,

  4. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w celu ustalenia uprawnień do dodatków mieszkaniowych,

  5. naliczanie dodatków mieszkaniowych,

  6. sporządzanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych,

  7. sporządzanie list wypłat dodatków mieszkaniowych,

  8. prowadzenie odpowiednich rejestrów dotyczących dodatków mieszkaniowych,

  9. prowadzenie komputerowej bezy danych dotyczącej dodatków mieszkaniowych,

  10. utrzymywanie stałego kontaktu z zarządcami nieruchomości na terenie gminy Jabłonna, na rzecz których przekazywane są dodatki mieszkaniowe,

  11. utrzymywanie kontaktu z gminnym wydziałem ds. gospodarki mieszkaniowej,

  12. współpraca z pracownikami socjalnymi w celu udzielenia w uzasadnionych przypadkach kompleksowej pomocy,

§ 14

Do zadań pracownika świadczącego usługi opiekuńcze należy:

Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów ośrodka wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej, określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej.

Zakres świadczonych usług opiekuńczych obejmuje czynności:

1. Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych:

  1. utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowanych przez podopiecznego (bez generalnych porządków i mycia okien),

  2. utrzymywanie w czystości urządzeń sanitarnych,

  3. przygotowywanie posiłków lub pomoc w ich przygotowaniu, z uwzględnieniem diety,

  4. zakup artykułów niezbędnych do egzystencji chorego (w pobliżu jego miejsca zamieszkania),

  5. pomoc przy spożywaniu posiłków,

  6. pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży,

  7. zanoszenie i odbieranie bielizny pościelowej z pralni,

  8. palenie w piecu oraz dostarczanie węgla i drewna do mieszkania podopiecznego,

  9. przynoszenie wody oraz wynoszenie nieczystości,

  10. dostarczanie posiłków z placówek gastronomicznych,

  11. zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept,

  12. załatwianie spraw urzędowych,

    1. Opieka higieniczna

      1. pomoc w utrzymaniu higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy myciu i ubieraniu),

      2. zmiana bielizny osobistej, pościelowej, przesłanie łóżka,

      3. pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych - pomoc w dojściu do toalety.

  1. Zalecona przez lekarza pielęgnacja:

  1. podawanie leków, okłady, nacieranie,

  2. zmiana pozycji obłożnie chorego w łóżku w celu zapobiegania odleżynom i odparzeniom,

    1. W miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem:

  1. organizowanie spacerów,

  2. organizowanie czasu wolnego.

§ 15

Do zadań Punktu Wolontariatu należy:

  1. jest rozeznanie przy współpracy z pracownikami socjalnymi ośrodka potrzeb wśród osób wymagających pomocy,

  2. udzielanie osobom wymagającym pomocy dobrowolnych i bezpłatnych świadczeń przez wolontariuszy,

  3. pomoc w nauce,

  4. dotrzymywanie towarzystwa, głownie osobom starszym i niepełnosprawnym np. wspólne spacery, czytanie prasy, książek, rozmowy,

  5. pomoc w codziennych czynności bytowych np. pomoc przy prowadzeniu gospodarstwa domowego, drobne naprawy, kontakty z lekarzem, wykupienie recept, zrobienie drobnych zakupów,

Rozdział 5.

Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

§ 16

Rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków w ośrodku odbywa się zgodnie z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisami szczegółowymi i regulacjami wewnętrznymi obowiązującymi w ośrodku.

§ 17

  1. Pracownicy ośrodka są zobowiązani do sprawnego, rzetelnego i kulturalnego rozpatrywania indywidualnych skarg i wniosków obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego, a w szczególności:

    1. niezwłocznego załatwiania spraw, a jeśli to niemożliwe do określenia terminu załatwienia,

    2. udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

    3. informowani o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania od wydanych rozstrzygnięć,

    4. według potrzeb bieżącego informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy.

  2. Rozpatrywanie spraw należy do pracownika merytorycznie odpowiedzialnego ze względu na przedmiot sprawy.

  3. Rozpatrywanie skarg i wniosków, dotyczących bieżącej działalności ośrodka i podejmowanych przez pracowników działań przygotowują pracownicy merytorycznie odpowiedzialni za określone czynności i przedstawiają je do akceptacji i podpisu kierownika.

  4. Kierownik przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 1300 - 1500.

  5. Pracownicy w sprawach skarg i wniosków przyjmują codziennie w godzinach funkcjonowania ośrodka.

  6. Rejestr skarg i wniosków prowadzi kierownik.

Rozdział 6.

Zasady podpisywania pism, decyzji i innych dokumentów.

§ 18

              1. Do podpisu wyłącznie przez kierownika zastrzeżone są następujące dokumenty:

  1. decyzje i postanowienia w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego,

  2. zarządzenia wewnętrzne,

  3. korespondencja wychodząca za wyjątkiem korespondencji, do podpisywania której kierownik upoważnił inne osoby,

  4. decyzje w sprawach osobowych pracowników ośrodka,

  5. sprawozdania, na których wymagany jest podpis kierownika,

  6. inne dokumenty zastrzeżone przepisami prawa.

              1. Pisma, o których mowa w ust. 1 przygotowują a następnie przedkładają do akceptacji i podpisu kierownikowi pracownicy ośrodka.

              2. Kierownik udziela i przyznaje:

  1. urlopy pracownikom ośrodka,

  2. nagrody dla pracowników ośrodka.

Rozdział 7.

Postanowienia końcowe.

§ 20

  1. Kierownik opracowuje zakresy czynności dla podległych mu pracowników .

  2. Zakresy czynności o których mowa w ust. 1 podpisuje kierownik.

§ 21

Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie a dotyczące funkcjonowania ośrodka ustala kierownik w formie zarządzeń wewnętrznych, które podaje do wiadomości pracownikom za potwierdzeniem.

Węgorzyno styczeń 2014 r.

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Iwona Zielińska 28-11-2017 14:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Iwona Zielińska 28-11-2017
Ostatnia aktualizacja: - 28-11-2017 14:33